...بی انتها...

آرمان گرایی!... افرادی که مرض قلبی دارند بخوانند!

...بی انتها...

آرمان گرایی!... افرادی که مرض قلبی دارند بخوانند!

دل کندن

 

شاید ۶۰۰۰ سال است که هابیلیان با «من»* می جنگند. جنگ!

ولی کشتن «من» خون می خواهد، خون دل یا خون تن؛

چه فرقی می کند؟!

مهم دل کندن است...

از هر چه روح را رشته رشته به حصار تن می دوزد.

مهم دل کندن است...

دل کندن از کاری که توان و میل به انجامش هست، ولی نباید باشد؛ دل کندن از چیزی که عشق و علاقه به آن هست، ولی نباید باشد؛ دل کندن از افراط و تفریط...

جهاد یعنی ایستادگی در میدان نبرد با افراط و تفریط و ماندن در وسط معرکه؛ و شهید پیروز این میدان است!




و هر که دل بکند شهید است! چه این شهادت در نبرد ظاهری با تن باشد چه در نبرد داخلی با من

و چه اجر بزرگی است شهادت در جهاد اکبر!...




* منظور، منیت و خودبینی است!


نظرات 6 + ارسال نظر
مونا یکشنبه 14 بهمن 1386 ساعت 03:01 ب.ظ

سلام
چه عجب!
هر وقت اومدم آپ نبودید.
پاورقی جالبی بود!!!!! کار خوبی کردید که پاورقی گذاشتین .به هرحال منظورتون رو بهتر بیان می کنید.
خود پست هم .خب همه چیز درست بود.
منم آپم.
خوشحال میشم تشریف بیارین.
موفق باشید.

هما یکشنبه 21 بهمن 1386 ساعت 01:04 ب.ظ

کس ندیدم که گم شد از ره راست...

مونا یکشنبه 21 بهمن 1386 ساعت 01:52 ب.ظ http://myblueweb.blogsky.com

سلام
یه سوال می پرسم می خوام با صداقت جواب بدین:
اگه خودتون اون روزا که دسته دسته جوونا می رفتن و شهید میشدن حضور داشتید خداوکیلی می رفتین؟
یعنی به نظر شما جوونای الان می تونن به اون حد از دل کندن برسن؟
منتظر جوابتون هستم!

سلام
رفتنش رو که می رفتم. همین الآن هم اگه به خاطر مادرم نبود شاید سر از لبنان و فلسطین در می اوردم! ولی جرات جلوی گلوله وایستادنو نمی دونم؟!
جوونای الآن رو هم دسته کم نگیرین! یه کم جو خرابه.
اگه پاش بیفته می بینید که چه آدمایی در میان. کسایی که امثال شهید همت با اون عظمتشو می ذارن تو جیبشون!
؛ما ننسخ من آیت او ننسها نات بخیر منها او مثلها الم تالم ان الله علی کل شیء قدیر؛ (بقره ۱۰۶)
اونایی هم که رفتن که از اولش دل نکندن. فقط یه کم مقدمات می خواست. الآن که اون راه بسته است دل کندن سخت شده...

مونا یکشنبه 21 بهمن 1386 ساعت 07:30 ب.ظ

سلام
خیلی ممنونم
همین!

مونا چهارشنبه 24 بهمن 1386 ساعت 09:21 ب.ظ http://myblueweb.blogsky.com

سلام
اینجا همش کامنتای منه!!
ببخشید دیگه!!
من آپم
خوشحال میشم نظرتونو راجع به پست جدیدم بدونم.یه جورایی مربوط به بحث شما هم هست.
منتظر کامنت و پست جدید خودتون هستم.
تا دوباره...

عابد یکشنبه 28 بهمن 1386 ساعت 04:27 ب.ظ http://negaheman.blogsky.com/

سلام
مطالب زیبا و عمیقی را نوشته اید .
و تامل برانگیز ...
از علاقمندی تان بشتر لذت بردم که خداست .
برای ما هم دعا کنید که علاقمندی مان خدا باشد .
پیروز و سربلند باشید .
عابد

خدایا دعا...!
آمین!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد